Audi R8 5.2 V10 FSI Quattro GT Pakket

Italiaanse furore gecombineerd met Duits vakmanschap; Audi heeft met deze R8 de meest veelzijdige supercar geïntroduceerd, waarvoor hulde! Met zijn haarscherpe, doch vloeiende vormen, extreem brede carrosserie en innoverende aerodynamische snufjes baart de Audi R8 vanuit elke hoek opzien.

AudiR8V10-01
AudiR8V10-53
AudiR8V10-31
AudiR8V10interieur-40
AudiR8V10interieur-36
AudiR8V10interieur-08
AudiR8V10-12
previous arrow
next arrow
Shadow
 

 Prijs: € 68.950,-

Basisgegevens

Datum deel 115 juni 2010
Kilometerstand144.520km [volledig geverifieerd]
ExterieurkleurLZ9Y – Phantom Schwarz metallic
InterieurkleurN3Q/EL – Fijnnappa leder zwart/zwart
BTW/MargeMarge l BTW niet verrekenbaar voor ondernemers 
BrandstofBenzine 

 

Motorisering5.2-liter 10-cilinder
TransmissieSequentiële automaat [6-traps R-Tronic]
Vermogen525pk l 530Nm bij max. 8.000tpm
KentekenSV-537-J l WAUZZZ422AN002742
Aantal eigenarenVier particuliere eigenaren

Exterieur

Interieur

Onderhoud

Toelichting

Italiaanse furore gecombineerd met Duits vakmanschap; Audi heeft met deze R8 de meest veelzijdige supercar geïntroduceerd, waarvoor hulde! Met zijn haarscherpe, doch vloeiende vormen, extreem brede carrosserie en innoverende aerodynamische snufjes baart de Audi R8 vanuit elke hoek opzien. De hardcore 2-zits configuratie met de motor achterin toont zich nóg puurder dankzij de toepassing van carbon. Véél carbon. Van de frontlipspoiler tot aan de zogenoemde side-blades. Ook de diffusor achter, achterspoiler, dashboardinleg en de afdekking van het motorcompartiment zijn gemaakt van peperduur koolstofvezel, goed voor een meerprijs van €20.761. Tevens bijzonder is de aanwezigheid van het GT-pakket en keramische remschijven [€14.085]. 

De Quattro-vierwielaandrijving doet vermoeden dat de Audi minder speels is dan zijn achterwiel aangedreven ‘concurrenten’. Veiliger is een betere omschrijving, want het weggedrag, comfort en beleving van deze R8 zijn werkelijk subliem. Het lichtgewicht monocoque is gehuld in Phantom Schwarz metallic-lak, passend aangevuld met 19 inch gepolijste 10-spaak Y-design velgen. Het interieur is voorzien van ‘Fijnnappa’ Audi Exclusive lederen bekleding met contrasterende stiksels en diverse in leder beklede panelen [afgevlakt stuurwiel, dashboard en manchet]. De hemel is bekleed met alcantara. 

Dit –van origine Lamborghini Gallardo-blok– is met 525pk en 530Nm koppel buitengewoon explosief, sprint binnen 3,9 seconden naar de 100km/h en gaat door tot liefst 316km/h. Na het omdraaien van de sleutel brult de 10-cilinder even ongegeneerd van zich af, om daarna weer netjes naar de achtergrond terug te zakken. Bij rustig rijden gaat het er in de R8 zelfs zo beschaafd aan toe dat nietsvermoedende passagiers geen flauw benul hebben van de verwoestende kracht die onder het rechterpedaal schuilgaat. Tot datzelfde pedaal richting het schutbord gaat… De diepe, lage brom verandert via een donkere, aanzwellende roffel in hoogtoerig gebulder, dat doorgaat tot ruim 8.000 tpm. Geplof van onverbrande benzine maakt de geluidssensatie compleet.

Al dit moois wordt gecombineerd met een traditie van het huis: een stevige nieuwprijs van ruim €256.716,- en veel fijne opties. Enkele high-lights daaruit zijn Magnetic Ride [adaptief dempingsysteem], Bang&Olufsen High-End Surround systeem, Bluetooth telefoon, parkeersensoren voor en -achter met achteruitrijcamera, volledig elektrische stoelverstelling met lendensteun en -verwarming, schakelflippers, Servotronic, 6,5 inch navigatiesysteem, Cruise Control, GT-achterlichten, LED-dagrijverlichting, aluminium pedalen en voetsteun, Xenon Plus-koplampen, regen- en lichtsensor en een sportuitlaatsysteem.

Initieel werd dit exemplaar afgeleverd in het Duitse Zwickau. De eerste particuliere eigenaar runt een hotelketen, bereed hem uitsluitend ’s zomers tot juli 2015 [83.150km] en ruilde hem in bij de dealer te Gera. De tweede eigenaar hield hem vervolgens tot februari 2018 [113.420km] in bezit, waarna hij in Nederland werd geïmporteerd. Diegene reed er tot februari 2021 [138.684km] mee, waarna de huidige eigenaar hem kocht. Wij bieden de R8 in consignatie aan.

Onderhoud werd genoteerd bij 22.225km [29-8-2011], 30.378km [3-5-2012], 42.750km [13-2-2013], 46.695km [7-6-2013], 59.545km [4-3-2014], 83.722km [5-10-2015], 99.773km [13-4-2017], 113.420km [1-3-2018], 128.906km [11-4-2019] en 142.331km [20-9-2021]. Het verleden is aantoonbaar ‘Unfallfrei’, de lak, velgen en het interieur zijn volkomen vrij van krassen, deuken of stoeprandschades. Alles functioneert naar behoren en de auto behoeft voorlopig geen onderhoud.

Bent u geïnteresseerd of heeft u vragen en/of opmerkingen? Neem dan contact op via nr. 0623707569 of ruben@rubzautomotive.nl. Een serieuze bezichtiging en/of proefrijden is mogelijk in Staphorst [enkel op afspraak!] of bij u op locatie. Inruil is welkom.

Optielijst

Achterspoiler, snelheidsafhankelijk uitklapbaar
Achterlichten met LED-technologie
Airbag voor bestuurder en passagier
Airconditioning in R8 optiek, volautomatisch, met zonlichtafhankelijke regeling
Asbak en sigarettenaansteker in de middenconsole
ASF® Audi Space Frame – sportieve lichtgewicht aluminium constructie
Aluminiumkleurige accenten op bedieningselementen radio en airconditioning, lichtschakelaar en stuurwielspaken
Automatische snelheidsregeling
Audi Backguard hoofdsteunen
Bekerhouders vóór, twee in de middenconsole
Bandenspanningcontrolesysteem
Bestuurdersinformatiesysteem met Auto Check Control en boordcomputer
Binnenspiegel, automatisch dimmend
Boordgereedschap in de bagageruimte
Buitenspiegels, elektrisch verstelbaar en verwarmbaar, in de kleur van de carrosserie
Centrale portiervergrendeling inclusief radiografisch afstandsbediening
Dede remlicht in LED-technologie
Decoratielijsten, uitgevoerd in micrometallic grijs
Gasdrukveren voor de motorruimte- en bagageklep
Gevarendriehoek en verbandtrommel
Hoofdsteunen, in hoogte verstelbaar
Instaplijsten met aluminium dorpelinleg met R8-logo
Interieurverlichting met schakelvertraging
ISOFIX voor de bijrijdersstoel
Koplampreinigingsinstallatie
Lederen sportstuurwiel, in driespaak-design, multifunctioneel, onderkant afgevlakt (inclusief schakelpaddels)
Licht-/regensensor inclusief coming home/leaving home functie
Mistachterlicht, geïntegreerd midden in de achterbumper
Motorcompartiment afdekking in carbon
Permanent vierwielaandrijving quattro, voor optimale tractie en veiligheid
Radio:
– 6,5-inch kleurenbeeldscherm in de middenconsole voor het tone van radio-gegevens (FM, MW en LW)
– twee geïntegreerde geheugenkaartlezers (voor o.a. MP3-geheugenmedium)
– CD-frontlader (ook geschikt voor MP3)
– 5-kanaals versterker met 140 Watt totaalvermogen
– 7 luidsprekers
Ramen vóór, elektrisch bedienbaar inclusief tipfunctie, comfortsluiting en sluitkrachtbegrenzing
Rij-dynamische regelsystemen:
– antiblokkeersysteem (ABS) met remassistent
– aandrijfslipregeling (ASR)
– elektronisch sperdifferentieel (EDS)
– elektronische remkrachtverdeling (EBV)
– elektronisch stabiliseringsprogramma (ESP)
Schakelpookknop in aluminum met sierring in aluminiumoptiek
Servotronic, elektromechanisch
Sportonderstel, met dynamisch afgestemde vering en demping
Sportstoelen met geprononceerde zijwangen
Startblokkering, geintegreerd in het motormanagement
Stuurwiel, in hoogte en lengte verstelbaar
Tankdop van aluminum met R8-logo
Tire mobility system, met 12-volt compressor en bandendichtmiddel, max snelheid 80 km/u
Typeaanduiding R8 op achterzijde en toerenteller
Uitlaatsysteem, dubbele eindpijp links en rechts
Veiligheidsgordels; driepunts rolgordels met gordelspanners en spankrachtbegrenzers
Velgen, lichtmetaal 8,5] x 19 “5-dubbelspaak”-design vóór
Velgen, lichtmetaal 11) x 19 “5-dubbelspaak”-design achter
Warmtewerend groen getint glas
Wielbouten, diefstalbeveiligd
Xenon Plus verlichting inclusief dynamische lichtbundelhoogteverstelling en LED-dagrijverlichting
Zij-airbags; hoofd/thorax in de stoelleuning geintegreerd
Zijknipperlichten LED geïntegreerd in de buitenspiegels
Sportonderstel
Audi Magnetic Ride
Banden 235/35 R19 vóór
Banden 305/30 R19 achter
Audi Hill Hold assist
Volledige LED-verlichting
Pedalen en voetsteun in aluminiumoptiek
Voorstoelen elektrisch verstelbaar
Bekleding in Leder Fijnnappa
Audi Radio/DVD-navigatiesysteem
Bang & Olufsen soundsystem
Buitenspiegels, automatisch dimmend en elektrisch inklapbaar
Verwarmbare stoelen
Singleframe grille hoogglans met horizontale en verticale lamellen in aluminium optiek
Luchtinlaat gelakt in hoogglanzend zwart
Sideblade met vergrote luchtinlaat
Dorpelverbreding
Luchtuitlaten naar achterruit in aluminum optiek
Diffusor, hoogglanzend zwart
Uitlaatsysteem, ovale uitlaten links en rechts
Instrumentenpaneel R8 V10 design
Sideblade carbon Sigma
Velgen, lichtmetaal 8,5J x 19 voor, 11J x 19 achter, “10 spaak Y”-design
incl. 235/35 R19 banden voor, 305/30 R19 banden achter
Keramische remschijven
Lendensteunen, elektrisch verstelbaar
Elektrisch verstelbare stoelen
Pedalen en voetsteun in aluminiumoptiek
Inleg in carbon Sigma
Telefoonvoorbereiding
Audi parking system Parkeerhulp plus met achterruitrijcamera
Driespaaks multifunctioneel sportstuurwiel , onderkant afgevlakt, met schakelpaddels
Dakhemel in “Alcantara” Audi Exclusive
Carbon pakket Audi Exclusive
Afdekking motorcompartiment in carbon Sigma

Vragen of opmerkingen?
Neem contact met ons op!
X

Contact

Heeft u een vraag of een opmerking? Graag komen wij met u in contact om al uw vragen en/of opmerkingen te beantwoorden. Wij zijn 7 dagen per week van 08:00 tot 22:00 bereikbaar.
X

Bel terug

Wanneer u onderstaande gegevens invult nemen wij binnen 60 minuten telefonisch contact op.




    Enter Captcha Here :