BMW Z3 1.9i Roadster
"The Ultimate Driving Machine, zo luidde de de tagline van BMW bij de introductie van de Z3. Een betaalbaar alternatief voor de Z1, stoelen bijna óp de achteras, motor lekker ver in het midden voor een 50/50 gewichtsverdeling, compact ontwerp en een overzichtelijke bediening."
Verkocht

Contact
Heeft u een vraag of een opmerking? Graag komen wij met u in contact om al uw vragen en/of opmerkingen te beantwoorden. Wij zijn 7 dagen per week van 08:00 tot 22:00 bereikbaar.
Bel terug
Wanneer u onderstaande gegevens invult nemen wij binnen 60 minuten telefonisch contact op.
Basisgegevens
Datum deel 1 | 26 september 1997 |
Kilometerstand | 194.448km [volledig geverifieerd] |
Exterieurkleur | 297 - Montreal Blau metallic |
Interieurkleur | Q2SW - Leder Oregon/Int.black/black |
BTW/Marge | BTW niet verrekenbaar voor ondernemers |
Brandstof | Benzine |
Motorisering | 1.9 liter 4-in-lijn [motorcode 194E1] |
Transmissie | Handgeschakeld [5 versnellingen] |
Vermogen | 140pk l 180Nm bij max. 5.500rpm |
Kenteken | 69-TK-PD l WBACH71060LA34729 |
Aantal eigenaren | Drie particuliere eigenaren |
Toelichting
The Ultimate Driving Machine, zo luidde de de tagline van BMW bij de introductie van de Z3. Een betaalbaar alternatief voor de Z1, stoelen bijna óp de achteras, motor lekker ver in het midden voor een 50/50 gewichtsverdeling, compact ontwerp en een overzichtelijke bediening. Deze Roadster hoeft niemand te behagen, maar hij doet álles met een knipoog en een arrogante gniffel. Dit ontwerp van Joji Nagashima is de droom van iedere purist.
Het Montreal Blau lakwerk, in combinatie met Oregon lederen M-Sportstoelen, maken hem alleen nog maar begeerlijker. De gelijkkleurige dashboardinleg, Chrome Line en een modern, origineel instrumentarium geven het interieur een exclusief tintje. De zeer nette conditie, zowel op optisch, technisch als historisch vlak, zal veel liefhebbers veel tevredenstellen.
Deze BMW is in september 1997 door de BMW-dealer te Trier [Duitsland] geleverd aan de eerste eigenaar; diegene reed er tot 13 oktober 2006 [125.915km] mee. De tweede Nederlandse eigenaar reed er vervolgens tot 29 juli 2014 [177.533km] in, waarna de derde eigenaresse hem tot heden bereed. Zij reden er echter slechts 2.800km per jaar mee en hadden hem altijd binnen staan. De auto is ingeruild op een recente BMW Z4.
De nieuwprijs van ruim €38.000,- is te danken aan talloze opties, denk aan een elektrische kap, M-Sportonderstel, sperdifferentieel [25%], M-Sportstoelen, stoelverwarming, elektrisch pakket [ramen, spiegels en stoelbediening], veiligheidspakket mistlampen, windscherm, centrale deurvergrendeling, rokerspakket [nooit in gerookt] en een uitgebreid lederpakket.
Technisch is deze BMW volledig in orde, het motorblok is droog en alle elektronica werkt naar behoren. Er is nergens roestvorming en de APK geldt nog tot 5 augustus 2020. De voorbanden zijn recent vervangen en de remblokken/schijven zijn in orde. Het interieur oogt nog zeer strak en de lak kent slechts enkele gebruikerssporen, maar de kap heeft zijn beste tijd wel gehad. De onderhoudshistorie is volledig; tot 2005 zijn alle beurten netjes afgestempeld, daarna zijn veel gedetailleerde facturen inzichtelijk. Voorlopig heeft de auto geen onderhoud nodig. Een professionele poetsbeurt met lakcoating is al uitgevoerd.
Opties
S704 M-Sportonderstel
S494 Stoelverwarming
S410 Elektrische ramen
S428 Veiligheidspakket
S441 Rokerspakket [nooit in gerookt!]
S423 Elektrische stoelverstelling
S669 Radio BMW Business RDS
S548 M-Sportstoelen
S550 Boordcomputer
S520 Mistlampen
S510 Hoogte-verstelling koplampen
S243 Zij-airbags
S272 16" BMW Styling 53-velgen
S209 Sperdifferentieel [25%]
S255 Lederen sportstuurwiel
S395 Rolbeugels met windscherm
S398 Elektrische kap
S818 Accu-hoofdschakelaar
S801 Nationale versie Duitsland
S345 Chrome Line-interieur
S863 Chromen uitlaat eindstuk
S388 Softtop, zwart
S879 Boordliteratuur, Duits
S354 Voorruit, groen getinte bovenstrip
S380 Hardtop-voorbereiding