Maserati 3200 GT 3.2 V8 Aut.

Italiaans raffinement, de Maserati 3200-Serie vormt al twee decennia een sensationele toevoeging aan het tamelijk bescheiden straatbeeld. Deze uitvoering in het bijzonder, betreft een waarachtig genot om te zien, te horen en – niet in de laatste plaats – om in te rijden. 

Maserati3200GTZwart-004
Maserati3200GTZwart-020
Maserati3200GTZwart-028
Maserati3200gtinterieur-44
Maserati3200gtinterieur-38
Maserati3200GTZwart-007
previous arrow
next arrow
Shadow
 

 Verkocht

Basisgegevens

Datum deel 121 mei 1999
Kilometerstand108.010km [volledig NAP geverifieerd]
Exterieurkleur290501 – Nero Carbonio metallizzato
InterieurkleurHandgestikt Bordeaux rood Conolly-leder
BTW/MargeMarge l BTW niet verrekenbaar voor ondernemers
BrandstofBenzine 

 

Motorisering3.2 liter V8 met Turbo [motorcode AM 585]
TransmissieAutomaat [4-traps] 
Vermogen370pk l 491Nm bij max. 5.500tpm
KentekenZJ-GF-34 l ZAMAA38B000000344
Aantal eigenarenTwee zakelijke en drie particuliere eigenaren 

Exterieur

Interieur

Onderhoud

 

Toelichting

Italiaans raffinement, de Maserati 3200-Serie vormt al twee decennia een sensationele toevoeging aan het tamelijk bescheiden straatbeeld. Deze versie in het bijzonder, betreft een waarachtig genot om te zien, te horen en – niet in de laatste plaats – om in te rijden. Dit perfect onderhouden, Nederlands geleverde exemplaar vormt daarop bepaald geen uitzondering. Uitgerust met een automatische 4-traps transmissie weet de 3,2 liter V8 met Turbo u binnen luttele seconden qua geluid en prestaties in extase te brengen. Het ‘Nero Carbonio’ lakwerk staat daarbij garant voor tijdloze schoonheid. Deze artistieke drietand is als een chic, maar ‘luchtig’ zittend Italiaans maatpak: elk detail klopt en het zit als gegoten.

ItalDesign, het designhuis van Georgetto Giugaro heeft vele iconen ontworpen, maar dit is de mooiste. De opdracht was een klassieke 4-zits Gran Turismo te tekenen die absoluut niet mocht lijken op een Ferrari, wat tevens de reden was dat Pininfarina niet benaderd werd voor het ontwerp. Het resultaat was de 3200 GT [Tipo AA 338B32], als verwijzing naar zijn spirituele voorganger, de 3500GT. De neus was lang en laag. De schouders hoog en breed, overlopend in de pièce de resistance van het ontwerp: de boemerang led-achterlichten. Enrico Fumia ontwierp een simpel, elegant en stijlvol interieur dat er anno 2022 nog altijd niet gedateerd uit ziet. Bij dit exemplaar is daarbij gekozen voor handgestikt bordeaux-rood ‘Conolly’ leder.

Al dit moois wordt gecombineerd met een traditie van het huis: een stevige nieuwprijs van ruim ƒ 256.153. Enkele geselecteerde opties zijn sperdifferentieel, Traction Control, elektrisch verstelbare vering, zwart gekleurde remklauwen, 18 inch 10-spaaks velgen, Becker Grand Prix geluidsinstallatie met 6 speakers en 2 subwoofers, 5,8 inch infotainment scherm, elektrische verstelbare voorstoelen met ‘Easy Entry’, Maserati-klokje, metallic lak, Brembo-remsysteem, volautomatische klimaatbeheersing met airco, lederen sportstuurwiel, Becker Radio-CD speler, buitentemperatuurmeter, fabrieksalarm, stabiliteitscontrole en een Becker CD-wisselaar [6 CD’s].

Frivool detail is dat dit exemplaar medio 1999 nieuw werd aangeschaft door de broer van importeur Frits Hessing. Hij reed er tot 28-11-2002 mee, waarna een ondernemer uit Deuten hem tot 5-2-2008 bereed. Nadien volgde nog twee eigenaren; zij wisselden op 13-11-2015 en 19-3-2021, beide fervent verzamelaars van bijzondere auto’s. De Maserati is altijd binnen gestald, aan de druppellaar en onder een originele, satijnen afdekhoes. Alles functioneert naar behoren, technisch loopt het blok vlekkeloos en er is geen achterstallig onderhoud van toepassing. Een recent taxatierapport [maart 2022] is aanwezig, evenals drie volwaardige sleutels, de volledige Nederlandstalige documentatie en een logisch NAP-rapport.

Onderhoud werd uitgevoerd bij 9.314km [03-11-1999], 32.591km [18-10-2000], 56.848km [20-11-2001], 71.670km [12-12-2002], 86.500km [16-1-2007], 97.156km [24-8-2017] en 106.783km [15-3-2021]. Het meest recente onderhoud omvatte een grote servicebeurt met distributieriem, multisnaar, diverse lagers, stuur- en stofhoezen, airco-service en uitlijning, uitgevoerd door specialist Franco. Het gasklephuis, de AC-verwarmingsgroep en ruitenwissermotor zijn in 2018 vervangen. In 2021 zijn ten slotte de slangen van de intercooler en banden [Pirelli] vervangen, de velgen opnieuw gespoten, het ‘Sticky Parts’-probleem opgelost en is er een professionele detailbeurt met glascoating uitgevoerd. De APK geldt tot 15-3-2023.

Bent u geïnteresseerd of heeft u vragen en/of opmerkingen? Neem dan contact op via nr. 0623707569 of ruben@rubzautomotive.nl. Een serieuze bezichtiging en/of proefrijden is mogelijk in Staphorst [enkel op afspraak!] of bij u op locatie. Inruil is welkom

Optielijst

Sperdifferentieel
Traction Control
Aluminum gasschokdempers
Double wishbone multi-link achter
Brembo-remsysteem
Bosch 513 4-kanaals ABS
Handgestikte Conolly lederen bekleding
Volautomatische klimaatbeheersing met airco
Buitentemperatuurmeter
Maserati klokje
Elektrisch verstelbare voorstoelen met “Easy Entry”
Becker Grand Prix geluidsinstallatie met 6 speakers en 2 subwoofers
Dubbele airbag
Fabrieksalarm
Becker CD wisselaar (6 CD’s)
Becker Radio-CD speler
Traction Control en vering elektrisch verstelbaar
Metallic lak

Vragen of opmerkingen?
Neem contact met ons op!
X

Contact

Heeft u een vraag of een opmerking? Graag komen wij met u in contact om al uw vragen en/of opmerkingen te beantwoorden. Wij zijn 7 dagen per week van 08:00 tot 22:00 bereikbaar.
X

Bel terug

Wanneer u onderstaande gegevens invult nemen wij binnen 60 minuten telefonisch contact op.




    Enter Captcha Here :