Mazda MX-5 [NC] 1.8 Touring
"De MX-5 is betrouwbaarder dan een Engelse roadster en roest-bestendiger dan een Italiaan, maar serveert tóch een stevig portie rijplezier voor een schappelijke prijs. Dit zijn de ingrediënten van de succesformule."
Verkocht

Contact
Heeft u een vraag of een opmerking? Graag komen wij met u in contact om al uw vragen en/of opmerkingen te beantwoorden. Wij zijn 7 dagen per week van 08:00 tot 22:00 bereikbaar.
Bel terug
Wanneer u onderstaande gegevens invult nemen wij binnen 60 minuten telefonisch contact op.
Basisgegevens
Datum deel 1 | 12 april 2006 |
Kilometerstand | 227.951km [volledig geverifieerd] |
Exterieurkleur | A3F - Brilliant Black |
Interieurkleur | NF0 - Stof zwart/zwart |
BTW/Marge | BTW niet verrekenbaar voor ondernemers |
Brandstof | Benzine |
Motorisering | 1.8 liter 4-cilinder [motorcode L8-DE] |
Transmissie | Handgeschakeld [5 versnellingen] |
Vermogen | 126pk l 167Nm bij max. 6.500rpm |
Kenteken | 5-KGR-98 l JMZNC188260105699 |
Aantal eigenaren | Vier particulieren |
Toelichting
De MX-5 is betrouwbaarder dan een Engelse roadster en roest-bestendiger dan een Italiaan, maar serveert tóch een stevig portie rijplezier voor een schappelijke prijs. Dit zijn de ingrediënten van de succesformule. Rijplezier staat niet noodzakelijk gelijk aan snel rijden of een berg pk’s; dat lesje gaven de Japanners met succes mee aan de concurrentie. Deze derde generatie belichaamt Mazda’s ambitie om zijn zegetocht bij de roadsters te bestendigen. Het gewicht blijft beperkt, maar tegelijkertijd liggen de prestaties hoger, zijn er meer veiligheidsvoorzieningen en heeft het interieur aan ruimte en luxe gewonnen. Sedert de introductie van de allereerste MX-5 werden wereldwijd bijna driekwart miljoen exemplaren verkocht, goed voor de titel van best verkochte sportwagen ooit.
Deze NC-generatie is een ongelofelijk lekkere rijdersauto. Binnen no-time ervaar je een snelheidsbeleving, die waarschijnlijk funest is voor bijdrages aan het CJIB. Debet daaraan zijn de sportieve afstelling van het onderstel en het stimulerende motorgeluid. De machine is luidruchtig, maar de klank is niettemin plezierig. De wielophanging is lekker hard, zonder de auto oncomfortabel te maken.
Het roadster-gevoel begint al bij het instappen. Je zakt diep weg in het kleine, stevige kuipje, dat laag gemonteerd is. De stoelen worden gescheiden door een hoge tunnel. Het wordt je extra gemakkelijk gemaakt daar je arm op te leggen doordat de handrem aan de rechter zijkant zit. Precies ter hoogte van je hand tref je een kort versnellings-pookje aan. Veel meer dan een polsbeweging is niet nodig om te schakelen. De MX-5 is een auto waarmee je je als bestuurder één kunt voelen. Eerlijkheidshalve gebied mij te bekennen dat ik [red.] in zeer positieve zin verrast was door het hoge 'fun-gehalte', vlak nadat we dit exemplaar hadden ingeruild op een jongere BMW Z4.
Naast de al complete standaarduitrusting is deze MX-5 voorzien van een geavanceerd Bose Premium Sound-systeem, sportonderstel, Climate Control met airconditioning, hydraulische servo-besturing, uitschakelbare passagiersairbag, windscherm, lederen sportstuurwiel met bediening, Dynamic Stability Control, chroom accenten, instaplijsten, elektrische ramen/spiegels en 16" Rota Wheels met Vredestein zomerbanden. Dat resulteerde in een nieuwprijs van ruim €29.000.
Deze auto is in medio april 2006 geleverd aan een particulier bij Autohaus am Hansapark GmbH te Oberhausen. Er werden in Duitsland drie beurten uitgevoerd, te weten bij 44.561km [24-11-2008], 70.112km [29-10-2010] en 95.421km [28-12-2012]. Op 20 april 2013 [96.209km] importeerde een particulier de auto naar Nederland en liet dealer-onderhoud uitvoeren bij 109.051km [24-4-2014]. Op 18-4-2015 [117.515km] ruilde diegene hem in bij Mazda-dealer Van Vegten, waarna hij al snel werd doorverkocht aan een eigenaar die er tot 7-1-2017 [124.322km] mee reed. Daarna volgde nog een eigenaar tot 3-11-2018 [169.569km], waarna de laatste eigenaar er in twee jaar tijd de resterende 58.250km mee reed. Onderhoud werd intussen uitgevoerd bij 133.767km [15-6-2017] 148.882km [2-1-2018], 170.210km [11-1-2019], 187.492km [2-8-2019] en 195.096km [31-1-2020].
Alles werkt naar behoren, de auto is motorisch in orde, er zijn geen vreemde (rij)geluiden hoorbaar en de airco wordt snel koud. De distributieketting is onderhoudsvrij. De remschijven en -blokken zijn nog up-to-date, evenals de Vredestein-zomerbanden. Optisch gezien zijn er nagenoeg geen gebruikerssporen, de kap is waterdicht en het verleden is schadevrij. De APK geldt nog tot 7 februari 2021 [en is desgewenst te vernieuwen]. Beide sleutels zijn aanwezig. Behalve de velgen is alles nog origineel.
Nieuwsgierig geworden of heeft u vragen en/of opmerkingen? Neem direct contact op via 0623707569 of ruben@rubzautomotive.nl. Bij serieuze interesse is een bezichtiging mogelijk in Emmen. Enkel op afspraak! Inruil is welkom.
Opties
- ABS
- Airbags
- Airconditioning
- Bekerhouder voor
- Bose Premium Sound-systeem
- Bumpers in kleur van de carrosserie
- Centrale deurvergrendeling
- Chroom accenten
- Climate Control
- Dynamic Stability Control
- Elektrisch verstelbare spiegels
- Elektrische ramen voor
- Hydraulische servo-besturing
- Instaplijsten aluminium
- Lichtmetalen velgen 16 inch
- Lederen sportstuurwiel
- Middenarmsteun
- Mistlampen
- Radio/CD
- Rokersvrije auto
- Sportonderstel
- Sportstoelen
- Sportstuur
- Stuurbediening
- Stuurbekrachtiging
- Zij-airbags
- Uitschakelbare passagiersairbag
- Windscherm