Porsche 911 [997.2] 3.8 Carrera 4S PDK Coupé

"Aanhangers van niet-Duitse sportauto’s pretenderen weleens dat een moderne Porsche 911 te populair is om onderscheidend te zijn. Deze 997.2 bewijst evenzeer het tegendeel, refererend aan de optische nieuwstaat, onderhoudshistorie en rijke optielijst."

 Verkocht

Vragen of opmerkingen?
Neem contact met ons op!

X

Contact

Heeft u een vraag of een opmerking? Graag komen wij met u in contact om al uw vragen en/of opmerkingen te beantwoorden. Wij zijn 7 dagen per week van 08:00 tot 22:00 bereikbaar.

X

Bel terug

Wanneer u onderstaande gegevens invult nemen wij binnen 60 minuten telefonisch contact op.

    Basisgegevens

    Datum deel 1 25 juni 2009
    Kilometerstand 77.169 km [volledig geverifieerd]
    Exterieurkleur LC9Z - Basaltzwart metallic
    Interieurkleur RA - Exclusive Cocao-leder
    BTW/Marge BTW niet verrekenbaar voor ondernemers
    Brandstof Benzine

      

    Motorisering 3.8 liter Boxermotor 6-cilinder [MA101]
    Transmissie PDK-automaat [7-traps]
    Vermogen 385pk l 420Nm bij max. 6.500tpm
    Kenteken PG-764-N l WP0ZZZ99Z9S716094
    Aantal eigenaren Eén zakelijk en één particulier

    Exterieur

    Interieur

    Onderhoud

    Toelichting

    Aanhangers van niet-Duitse sportauto’s pretenderen weleens dat een moderne Porsche 911 te populair is om onderscheidend te zijn. Deze 997.2 bewijst evenzeer het tegendeel, refererend aan de optische nieuwstaat, onderhoudshistorie en rijke optielijst. Het chique Exclusive lederen Cocoa-interieur draagt zorg voor optimale rust, zodat u zich kunt focussen op het sublieme rijgedrag. Het Sport Chrono Plus-pakket bevestigt dat sound en performance in perfecte harmonie zijn. Dit omvat een sportuitlaatsysteem, digitale- en analoge stopwatch, Sport [Plus]-knop, 20mm verlaagd sportonderstel, mechanisch sperdifferentieel, een performance display en een apart geheugen in het optionele Porsche Communication Management (PCM). Euforie ten top.

    Het gaat hier om de uiterst geliefde 4S-uitvoering in Basalt Schwarz metallic, dus mag de karakteristieke lichtbalk tussen beide achterlichten niet ontbreken. Datzelfde geldt voor de 4 hoogglans zwarte eindpijpen, 2 aan weerskanten. Staat fraai, klinkt nog fraaier! Voorts is het model trouw aan zijn voorgangers; dit betekent een onmiskenbaar coupé-design met 44mm bredere heupen en vierwielaandrijving. Voor een extra sportieve look zorgen de felrode remklauwen achter de prachtige 19 inch grote Carrera S II-wielen.

    Spartaans kunnen we een 911 allang niet meer noemen. Deze 4S beschikt over zaken als een 3-spaaks multifunctioneel sportstuurwiel met PDK-bediening, uitgebreid lederpakket met contrasterende stiksels, Porsche Dynamic Light System (PDLS), Park Assist achter, Sport Chrono Pakket-Plus, Porsche Communication Management (PCM), Bose Surround Sound System, Servotronic, 14-voudig elektrisch verstelbare comfortstoelen met memory-functie en verwarming, 6,5" touchscreen, navigatie- en telefoonmodule, Cruise Control, regen- en lichtsensor en alcantara zwarte hemelbekleding.

    De 6-cilinder boxermotor in het achteronder meet een inhoud van 3,8 liter en levert 385pk op de voor- en achterwielen zónder hulp van turbo’s. In combinatie met PDK vliegt de Carrera 4S bijna letterlijk door zijn versnellingen, waardoor een 0-100 km/h sprint al na 4,5 seconden geschiedenis is. Ter vergelijk: dat is 2 tienden sneller dan wat de snelst schakelende sterveling in een handgeschakelde versie voor elkaar krijgt. De topsnelheid van 295km/h ligt erg dicht tegen de magische 300-grens aan. Wie de wind mee heeft zal ook die doorbreken. Echter, hoe belangrijk is dat als je weet dat de 997 bochten opvreet alsof ze niet bestaan?

    Optisch verkeert deze Porsche, afgezien van gebruikelijke steenslag, nog in nieuwstaat. De auto werd in mei 2009 nieuw afgeleverd aan een accountantskantoor uit Wilrijk [België] voor ruim €150.000. Medio 2014 nam deze eigenaar hem privé over, waarna hij in juni 2017 via Porsche Hermens werd verkocht aan de huidige, particuliere eigenaar. Hermens heeft thans het importtraject verzorgd. Grote onderhoudsbeurten werden uitgevoerd bij 19.082km, 42.215km, 70.175km en 76.946km. De laatste dateert van 30 juni 2020 bij Porsche Centrum Groningen; hierbij zijn o.a. ook de versnellingsbak- en differentieelolie, remvloeistof, V-snaar en het 3e remlicht vervangen. De APK geldt tot 1-7-2021 en u heeft bij aankoop recht op twee jaar Porsche Assistance. De auto wordt professioneel gepoetst afgeleverd.

    De gemonteerde Bridgestone Potenza's met N-codering hebben achter 80% en voor 60% profieldikte, de remschijven+blokken zitten qua profiel allen boven de 50% en de komende twee jaar of 25.000km is er geen onderhoud vereist. Een jaarlijkse olie-wissel kan echter nooit kwaad. Alle electronica werkt naar behoren. De volledige onderhoudshistorie, twee sleutels en gedetailleerde rapportage worden uiteraard meegeleverd. Garantie en/of een aankoopkeuring zijn altijd mogelijk. Feitelijk is laatstgenoemde al uitgevoerd door PCG, dus u bent vrij om hen ter referentie te contacteren.

    Nieuwsgierig geworden of heeft u vragen en/of opmerkingen? Neem dan contact op via 0623707569 of ruben@rubzautomotive.nl. Bij serieuze interesse is een bezichtiging [enkel op afspraak!] mogelijk in Emmen. Inruil is welkom.

    Opties

    M437 Sport Chrono Pakket Plus
    M445 Uitgebreid lederpakket met contrasterende stiksels
    032C PASM+ [Porsche Active Suspension Management]
    130C 14-voudig elektrisch verstelbare comfortstoelen met memory
    218C Stoelverwarming
    323C Bose Surround Sound Systeem
    398C Multifunctioneel Sport Design-stuurwiel met PDK-bediening
    484C PCM [Porsche Communication Management]
    576C Navigatie
    602C Mechanisch sperdifferentieel
    912C Sportuitlaatsysteem
    454C Stuurbekrachtiging Plus
    650F Licht Design-pakket
    688F Telefoonvoorbereiding
    220T Park Assist achter
    224T 6,5" Touchscreen
    288T Alcantara zwarte hemelbekleding
    339T Porsche Dynamic Light System [PDLS]
    426T Dual Zone Climate Control
    441T Servotronic
    455T Cruise Control