Porsche 911 [997] 3.6 Carrera Tiptronic S Coupé

Aanhangers van niet-Duitse sportauto’s pretenderen weleens dat een moderne Porsche 911 te populair is om onderscheidend te zijn. Deze vroege 911 van de 997-generatie bewijst evenzeer het tegendeel, refererend aan de perfecte conditie, onderhoudshistorie en rijke optielijst.

previous arrow
next arrow
Shadow
Slider
 

 Vraagprijs: € 38.950,-

Basisgegevens

Datum deel 114 oktober 2004
Kilometerstand162.360km [volledig geverifieerd]
Exterieurkleur39C – Nachtblauw metallic 
InterieurkleurTG – Porsche Exclusive leder/alcantara beige 
BTW/MargeBTW niet verrekenbaar voor ondernemers
BrandstofBenzine

 

Motorisering 3.6-liter Boxer 6-cilinder [M96/05] 
Transmissie Automaat [5-traps Tiptronic S] 
Vermogen 325pk l 370Nm koppel bij max. 6.800tpm
Kenteken N.N.B. l WP0ZZZ99Z5S701259
Aantal eigenaren Eén zakelijke en drie particuliere eigenaren

Exterieur

Interieur

Onderhoud

Toelichting

Aanhangers van niet-Duitse sportauto’s pretenderen weleens dat een moderne Porsche 911 te populair is om onderscheidend te zijn. Deze vroege 911 van de 997-generatie bewijst evenzeer het tegendeel, refererend aan de perfecte conditie, onderhoudshistorie en rijke optielijst. Het Exclusive lederen/alcantara Sandbeige-interieur draagt zorg voor optimale rust, zodat u zich kunt focussen op het sublieme rijgedrag. Het Sport Chrono Plus-pakket bevestigt dat sound en performance in perfecte harmonie zijn. Dit omvat een sportuitlaatsysteem, digitale- en analoge stopwatch, Sport-knop, 20mm verlaagd sportonderstel, mechanisch sperdifferentieel en een apart geheugen in het optionele Porsche Communication Management (PCM).

Het gaat hier om de Carrera-uitvoering in Nachtblauw metallic; een chique kleur die in combinatie met het lichte interieur en getinte achterruiten optimaal tot z’n recht komt. Datzelfde geldt voor de 4 chromen eindpijpen, 2 aan weerskanten. Staat fraai, klinkt nog fraaier! Voorts is het model trouw aan zijn voorgangers; dit betekent een onmiskenbaar coupé-design met brede heupen en achterwielaandrijving. Voor een extra sportieve look zorgen de grote remklauwen achter de eveneens grijze 19 inch Lobster-wielen. Op dit moment nog op Pirelli-winterbanden, maar bij aankoop monteren wij vier nieuwe zomerbanden [met N-codering] naar keuze. 

Spartaans kunnen we een 911 allang niet meer noemen. Deze Porsche beschikt over zaken als een 3-spaaks sportstuurwiel met schakelmogelijkheid, uitgebreid lederpakket met alcantara details, bi-xenon verlichting met koplampsproeiers, Park Assist achter, Porsche Communication Management [PCM], Porsche Stability Management [PSM], boordcomputer, HomeLink, geventileerde remschijven, Climate Control met airconditioning, Servotronic, 8-voudig elektrisch verstelbare comfortstoelen met memory-functie, lendensteun en verwarming, Bluetooth-telefoonmodule incl. MP3 en alcantara hemelbekleding.

De 6-cilinder boxermotor in het achteronder meet een inhoud van 3,6 liter en levert 325pk op de achterwielen zónder hulp van turbo’s. In combinatie met Tiptronic S vliegt de Carrera bijna letterlijk door zijn versnellingen, waardoor een 0-100 km/h sprint al na 4,8 seconden geschiedenis is. Ter vergelijk: dat is 2 tienden sneller dan wat de snelst schakelende sterveling in een handgeschakelde versie voor elkaar krijgt. De topsnelheid van 295km/h ligt erg dicht tegen de magische 300-grens aan. Wie de wind mee heeft zal ook die doorbreken.

De auto werd medio oktober 2004 als één van de eerste 997’s ingezet als demo-voertuig van Porsche Centrum Athene, met een nieuwprijs van voor €114.334. Nadien heeft de auto één particuliere eigenaar in Griekenland gehad. Op 18 oktober 2016 werd de auto naar Duitsland geëxporteerd, waarna hij op 22-3-2017 in bezit kwam van de laatste eigenaar. Onderhoud werd uitgevoerd bij o.a. 15.105km [24-5-2005], 45.072km [28-3-2008], 69.447km [15-7-2010], 85.211 [5-4-2011], 108.000 [1-3-2012], 121.311km [14-5-2014], 136.490km [20-10-2016], 151.052km [1-5-2019] en 161.434km [28-4-2021]. Het Nederlandse kenteken is nog niet bekend.

Technisch is alles in orde en alle electronica werkt naar behoren. Optisch kent de lak nagenoeg geen gebruikerssporen, het interieur is volkomen onbeschadigd [tevens rook- en diervrij] en de velgen hebben geen corrosie en nauwelijks stoeprandschade. De 3.6 is kwalitatief gezien betrouwbaarder dan de 3.8, in verband met het risico op Bore Scoring. De auto wordt gepoetst geleverd met nieuwe APK tot april-2023 en voorlopig is er geen onderhoud nodig. De volledige onderhoudshistorie, twee volwaardige sleutels en gedetailleerde rapportage worden uiteraard meegeleverd.

Nieuwsgierig geworden of heeft u vragen en/of opmerkingen? Neem dan contact op via 0623707569 of ruben@rubzautomotive.nl. Bij serieuze interesse is een bezichtiging [enkel op afspraak!] mogelijk in Emmen. Inruil is welkom.

Optielijst

M437 Porsche Stability Management
M445 Volledig lederpakket met alcantara details
032C Boordcomputer
130C 8-voudig elektrisch verstelbare comfortstoelen met memory-functie en lendensteun
218C Stoelverwarming
323C Park Assist achter
398C Lederen sportstuurwiel met schakelmogelijkheid
484C PCM [Porsche Communication Management]
576C Bluetooth-module incl. MP3
602C Navigatie
912C Sport Chrono-pakket Plus
454C Alcantara hemelbekleding
688F Bluetooth telefoonvoorbereiding
288T HomeLink
339T Bi-xenon verlichting met koplampsproeiers
426T Climate Control met airconditioning
441T Geventileerde remschijven

 

Vragen of opmerkingen?
Neem contact met ons op!
X

Contact

Heeft u een vraag of een opmerking? Graag komen wij met u in contact om al uw vragen en/of opmerkingen te beantwoorden. Wij zijn 7 dagen per week van 08:00 tot 22:00 bereikbaar.
X

Bel terug

Wanneer u onderstaande gegevens invult nemen wij binnen 60 minuten telefonisch contact op.

    [wpcaptcha wpcaptcha-487]