Porsche 911 [996.1] 3.4 Carrera 4 Aut. Cabriolet
“Een 911 hélemaal naar eigen wens samenstellen bij Porsche Exclusiv Manufaktur; de eerste Nederlandse eigenaar van dit bijzondere exemplaar vloog eind jaren ’90 naar Stuttgart om zijn optimale configuratie samen te stellen. “









Verkocht
Basisgegevens
Datum deel 1 | 25 februari 2000 |
Kilometerstand | 165.560km [volledig geverifieerd] |
Exterieurkleur | L92U – Polarsilber metallic [Sonderfarbe] |
Interieurkleur | BL – Gepersonaliseerd two-tone Raff-leder |
BTW/Marge | Marge l BTW niet verrekenbaar voor ondernemers |
Brandstof | Benzine |
Motorisering | 3.4-liter Boxermotor 6-cilinder [M9602 – 68X] |
Transmissie | Automaat [5-traps Tiptronic S] |
Vermogen | 300pk l 350Nm bij max. 4.600tpm |
Kenteken | 4-TTX-20 l WP0ZZZ99ZXS645982 |
Aantal eigenaren | Vier particuliere eigenaren |
Toelichting
Een 911 hélemaal naar eigen wens samenstellen bij Porsche Exclusiv Manufaktur; de eerste Nederlandse eigenaar van dit bijzondere exemplaar vloog eind jaren ’90 naar Stuttgart om zijn optimale configuratie samen te stellen. Het samenspel van kleuren, materialen en features is wat ons betreft uitermate goed geslaagd. Het exterieur wordt gesierd door de ‘Sonderfarbe’ Polarsilber metallic, 18-inch Lobster-velgen, subtiele Porsche-stickers en een roestvrijstalen uitlaatstukken. In het interieur treffen we de begeerlijke Porsche-crests in de hoofdsteunen, two-tone Raff-lederen bekleding en aluminium dashboardinleg.
Een tijdloos design, eigentijds geïnterpreteerd. Het onmiskenbare silhouet van de 911 wordt gevormd door zijn iconische flyline. Ten opzichte van de luchtgekoelde 993 bood deze 996 meer comfort, vermogen [300pk], veiligheidssystemen [acht airbags en Traction Control] en tóch die iconische uitstraling voor een relatief beperkte investering. Dankzij de gewilde, automatische Tiptronic S-transmissie en een lage kilometerstand kunt u met dit exemplaar nog vele jaren zorgeloos genieten. Het is niet verwonderlijk dat 911’s van deze 996’en de laatste jaren flink aan attractiviteit en waarde-ontwikkeling hebben gewonnen.
Na binnenkomst hebben wij de volledige historie middels een gedetailleerd Excel-overzicht in kaart gebracht [op aanvraag i.v.m. privacy] en contact gezocht van de [slechts 4] voorgaande eigenaren. De lak is professioneel gepoetst, de wielnaven zijn gespoten en na een technische controle is het koelwaterreservoir vervangen. In 2020 zijn de veelbesproken modificaties, aangaande het IMS-lager, de koeling-update [AOS], de airco-condensors en de krukaskeering aangepakt. In 2021 is er groot onderhoud uitgevoerd, inclusief vervanging van het stuurhuis en vier nieuwe Pirelli P-Zero’s met N4-codering.
De nieuwprijs eind februari 2000 bedroeg €135.763. De eerste eigenaar heeft de 911 om fiscale redenen medio 2014 zakelijk op Belgisch kenteken bereden. Onderhoud werd desondanks telkens bij de Porsche-dealer in Eindhoven uitgevoerd bij 23.690 km [13-11-2002], 46.839 km [22-04-2004], 99.481 km [24-06-2009] en 112.135 km [25-11-2011], wat tevens de leverende partij betrof. Een autobedrijf te Sint-Oedenrode heeft de auto op 2-9-2014 met 129.588km op Nederlands kenteken gezet en een grote beurt uit laten voeren. De tweede eigenaar uit Alphen a/d Rijn hield de Porsche tot 5-7-2019 in bezit en liet onderhoud uitvoeren bij 152.712 km [21-09-2017], 153.946 km [25-05-2018] en 157.674 km [10-05-2019]. Specialist Witmer&Odijk verkocht de auto aan de derde eigenaar die alle modificaties bij 159.965km [8-4-2020] uit liet voeren. Ten slotte, de vierde eigenaar uit Amsterdam kocht de Porsche op 12-10-2020 en liet zoals gezegd op 20-8-2021 bij 164.956km diverse reparaties uitvoeren. Niet lang daarna kwam hij de perfecte opvolger tegen, waarna wij hem inkochten.
In de optielijst treffen we, naast bovengenoemde zaken, PCM-navigatie, stoelverwarming, Climate Control met airconditioning, uitgebreid lederpakket met stiksels, Cruise Control, telefoonvoorbereiding, aluminium instaplijsten, verlichte voetenruimte, windscherm, 3-spaaks sportstuurwiel, uitgebreide boordcomputer, ruitenwisser achterruit, CD-wisselaar, xenon-koplampen met sproeiers en een getinte voorruit met zonneband.
Qua lak, interieur en velgen verkeert deze Porsche in uitzonderlijk nette conditie. Alle elektronica werkt naar behoren en de auto is volledig vrij van kraakjes, lekkages of andere mankementen. De motor klinkt, ook bij een koude start, zijdezacht en het blok is vrij van olie-lekkages. Er zijn geen storingen aanwezig. Voorlopig is er geen onderhoud vereist. Beide sleutels zijn aanwezig, evenals een taxatierapport en een originele, ongebruikte hardtop in dezelfde kleur.
Bent u geïnteresseerd of heeft u vragen en/of opmerkingen? Neem dan contact op via nr. 0623707569 of ruben@rubzautomotive.nl. Een serieuze bezichtiging en/of proefrijden is mogelijk in Emmen [enkel op afspraak!]. Inruil is welkom.
Optielijst
C20 | The Netherlands Eurospec emissions |
XKX | Arctic Silver instruments surround |
XMJ | Carbon centre console |
XSC | Porsche crest embossed in headrests |
XTN | Leather miror adjustment cover |
XX2 | Illuminated footwell |
XY5 | Leather/Alu-look Tiptronic selector gate |
X46 | AluminumTiptronic selector lever |
X54 | Stainless steel tailpipes |
X70 | Stainless steel door entry guards with logo |
X71 | Alu-look instrument faces |
X98 | Aluminum Inlay handbrake lever |
197 | Stronger battery |
249 | Tiptronic transmission, 5-speed |
288 | Headlamp washer |
432 | Tiptronic buttons for steering wheel |
436 | 3-spoke steering wheel |
441 | Radio preparation |
454 | Automatic speed control |
490 | Basic sound system |
551 | Wind deflector |
567 | Top-tinted windscreen |
573 | Automatic air conditioning |
601 | Litronic (xenon) headlamps |
659 | Board computer |
662 | PCM 1 Porsche Communication Management screen with navigation, telephone module, radio, casette player |
663 | Telephone handset |
939 | Draped leather rear seats |
981 | Leather dashboard and door panels |
982 | Draped leather front seats |
00051 | External paint to sample, special order color [Sonderfarbe] |
