Porsche 911 [997.1] 3.8 Carrera 4S Tiptronic S Coupé

Een hightech Elfer in ultieme uitmonstering: deze Nederlands geleverde 997 uit september 2008 komt bijzonder evenwichtig over met zijn neutrale looks. De Carrera 4S Coupé blinkt vooral uit in authenticiteit.

Porsche997Carrera4S-02
Porsche997Carrera4S-53
Porsche997Carrera4S-41
Porsche997Carrera4S-92
Porsche997Carrera4S-97
Porsche997Carrera4S-66
Porsche997Carrera4S-10
previous arrow
next arrow
 

 Verkocht

Basisgegevens

Datum deel 11 september 2008
Kilometerstand132.700km [volledig NAP geverifieerd]
ExterieurkleurLM7W – Meteor Grijs metallic
InterieurkleurAT – Zwart Nappa leder met witte stiksels
BTW/MargeMarge l BTW niet verrekenbaar voor ondernemers 
BrandstofBenzine 

 

Motorisering3.8-liter 6-cilinder [M97/01]
TransmissieAutomaat [5-traps Tiptronic S] 
Vermogen355pk l 400Nm bij max. 6.600tpm
Kenteken78-GNZ-2 l WP0ZZZ99Z8S723354
Aantal eigenarenEén zakelijke en vijf particuliere eigenaren

Exterieur

Interieur

Onderhoud

Toelichting

Een hightech Elfer in ultieme uitmonstering: deze Nederlands geleverde 997 uit september 2008 komt bijzonder evenwichtig over met zijn neutrale looks. De Carrera 4S Coupé blinkt vooral uit in authenticiteit; de klassieke samenstelling helpt liefhebbers eraan herinneren waarom de Porsche 911 al 58 jaar succes heeft. Normaliter bruikbaar voor alledag, maar dit exemplaar is vooral gekoesterd, refererend aan de smetteloze conditie en sluitende onderhoudshistorie. Met opties uit het Sport Chrono-pakket [o.a. PASM+, PTV, rijmodusschakelaar, stopwatch en Servotronic], een schuif- en kanteldak, adaptieve sportuitlaat en een Bose Surround Sound-systeem is het optimaal genieten geblazen. Centraal staat uiteraard de 3.8-liter 6-cilinder met 355pk en vierwiel-aandrijving.

Wat maakt een Porsche 911 nou zo ontzettend fraai? Dit zit hem in meerdere elementen: een gestrekte koets inclusief brede heupen, tijdloze glooiingen en details die zowel verwijzen naar legendarische autosporthistorie als nieuwerwetse sportiviteit. Maar het geheim zit hem vooral in de samensmelting hiervan: de mix is uniek en ongekend mooi. Zo is het Meteor grijze lakwerk ingetogen grijs bij bewolkt weer en komt deze helemaal tot leven zodra de zon zich laat zien. Gecombineerd met 19-inch grote SportDesign-wielen met Platina zijdeglans afwerking, is het niet heel moeilijk om het kasteel of landhuis erbij te denken.

Tevens qua interieur stelt dit exemplaar allerminst teleur: de 2+2 cabine is bekleed met smaakvol zwart lederen bekleding met geperforeerde zitvlakken en witte stiksels op de stoelen. De alcantara hemelbekleding, velours tapijten, lederen dashboard/deurbekleding en het GT-stuurwiel zijn eveneens zwart van kleur. Aluminium accenten bij de Tiptronic S-pook, dashboardinleg, schakelmogelijkheid op het stuurwiel en 8-voudige stoelbediening maken het geheel doeltreffend af. Wat dat betreft is het een echte Duitser; zakelijk en van absolute topkwaliteit.

Kennis is macht en deze 911 weet duidelijk alles van technologie, innovatie én performance. Met een nieuwprijs van €166.594,- is er geenszins bezuinigd op luxe opties. We treffen naast bovenstaand onder andere een achterruitenwisser, bi-xenon koplampen met PDLS, Cruise Control, dimmende spiegels, Licht Design-pakket, ParkAssistent achter, Porsche Communication Management met navigatie en Audio Interface, telefoonvoorbereiding, stoelverwarming, volledig elektrisch verstelbare comfortstoelen met memory, lendensteun, regen- en lichtsensor.

Initieel werd dit exemplaar zakelijk geleverd door Porsche Centrum Leusden. Diegene hield hem tot 19-3-2011 [35.196km] in bezit, waarna er nog vijf particuliere eigenaren volgden. Zij wisselden op 11-3-2014 [51.980km], 25-8-2016 [78.399km], 20-2-2019 [107.258km] en 21-5-2021 [123.500km]. Wij hebben de Porsche n.a.v. een zoekopdracht aangekocht bij de voorlaatste eigenaar en verkopen hem nu in consignatie, wegens de overstap naar een 991. Onderhoud werd uitsluitend door dealers en specialisten uitgevoerd, te weten bij 32.139km [1-11-2010], 35.678km [3-5-2012], 49.035km [20-11-2013], 52.055km [29-4-2014], 75.046km [21-4-2016], 102.644km [11-7-2018], 113.553km [6-3-2020] en 120.911km [18-2-2021]. 

Zoals vermeld is de lak vrij van krassen, deuken en/of stoeprandschades. Alles functioneert naar behoren. De remmerij en Pirelli P Zero’s met N-codering hebben rondom ca. 50% profiel. Hij is de laatste jaren altijd binnen gestald, heeft nauwelijks in de regen gereden en wordt optioneel geleverd met druppellader en afdekhoes. Beide sleutels zijn aanwezig. Er is een Alarmklasse 3 en Stinger-systeem ingebouwd.

Vragen of opmerkingen?
Neem contact met ons op!
X

Contact

Heeft u een vraag of een opmerking? Graag komen wij met u in contact om al uw vragen en/of opmerkingen te beantwoorden. Wij zijn 7 dagen per week van 08:00 tot 22:00 bereikbaar.
X

Bel terug

Wanneer u onderstaande gegevens invult nemen wij binnen 60 minuten telefonisch contact op.




    Enter Captcha Here :