Porsche Cayenne 4.8 Turbo [500pk!] SportDesign Exclusive

" Noblesse oblige, dit is dé ultieme SUV. Niet enkel de krachtig(st)e Turbo-variant, maar waarschijnlijk ook de compleetste, meest nette en voordeligste die u vandaag zult vinden. Voorzien van diepzwarte Basalt-lak over Kastanienbraun Exclusive Raff-lederen interieur."

 Verkocht

Vragen of opmerkingen?
Neem contact met ons op!

X

Contact

Heeft u een vraag of een opmerking? Graag komen wij met u in contact om al uw vragen en/of opmerkingen te beantwoorden. Wij zijn 7 dagen per week van 08:00 tot 22:00 bereikbaar.

X

Bel terug

Wanneer u onderstaande gegevens invult nemen wij binnen 60 minuten telefonisch contact op.

Basisgegevens

Datum deel 1 7 september 2007
Kilometerstand 201.386 km [volledig geverifieërd]
Exterieurkleur LC9Z - Basalt Schwarz metallic
Interieurkleur VR - Kastanienbraun Exclusive Raff-bekleding
BTW/Marge BTW niet verrekenbaar voor ondernemers
Brandstof Benzine

 

Motorisering 4.8 liter 8-cilinder met twee turbo's [AG 6-blok]
Transmissie Tiptronic-automaat [5-traps]
Vermogen 500 pk l 700 Nm
Kenteken 34-SRF-2 l WP1ZZZ9PZ8LA91038
Aantal eigenaren Eén zakelijk en twee particulieren (Nederlands!)

Exterieur

Interieur

Historie

Noblesse oblige, dit is dé ultieme SUV. Niet enkel de krachtig(st)e Turbo-variant, maar waarschijnlijk ook de compleetste, meest nette en voordeligste die u vandaag zult vinden. Voorzien van diepzwarte Basalt-lak over Kastanienbraun Exclusive Raff-lederen interieur. De eerste zakelijke eigenaar rekende in 2007 ruim € 175.000,- af bij Porsche Centrum Heteren en kwam daar, tot voor kort, periodiek terug voor onderhoud. Een unieke kans op een uitstervend genoegen!

Het mag voor zich spreken dat het rijden met, en luisteren naar deze geweldenaar ronduit fantastisch is. Met zijn 500pk sterke 4,8-liter V8 waant u zich met stationair draaiende motor al in een soort monstertruck. Echter, zo klinkt het aan de buitenzijde; in het interieur waant u zich in optimaal comfort. De Cayenne Turbo denkt een fractie van een seconde na – alsof 'ie verbaasd is zichzelf te moeten afschieten, omdat iemand vanaf de bestuurdersstoel het gaspedaal het velours in trapt – waarna 'ie brullend z’n neus opricht en ervandoor gaat alsof z’n leven ervan af hangt. Alleen de 997 Turbo en 911 GT-versies waren destijds sneller in de sprint naar 100 km/u.

Kuilen, gaten, rivierbeddingen, steile hellingen – ook zijwaarts, een ondergrond van keien, waarover uzelf niet zou kunnen lopen: de Cayenne pakt ze allemaal. U verstelt de rijhoogte, stelt de terreinknop in op de juiste ondergrond, en de rest gaat vanzelf. Heuvel op en heuvel af kan 'ie helemaal zelf – een systeem meet de klim- of daalhoek en geeft gas of remt om veilig op enige bestemming aan te komen. U mag het eigenhandig doen, maar de ingenieurs van Porsche hebben een-en-ander zo goed geconstrueerd dat de Cayenne het beter uitvoert dan uzelf.

Klapstuk is echter de samenstelling. Het SportDesign-pakket maakt op iedere Porsche het grote verschil, in dit geval houdt het daar echter  niet op. Wat te denken van opties als Servotronic, PDCC, elektrisch schuif- en kanteldak, Webasto standkachel, Bose Surround Sound, alcantara dakbekleding, luchtvering, lederen stuurwiel en -dashboard, 8-voudig elektrisch verstelbare stoelen, -stuur en spiegels, stoelverwarming, 4-zones Climate Control, bluetooth telefoonvoorbereiding, adaptieve bi-xenon verlichting met leer bekleed dashboard? Uiteraard zijn ook een afneembare trekhaak, PCM navigatie, PASM+ en elektrische achterklep aanwezig.

Enfin, wij zijn diep onder de indruk van dit exemplaar. De instrumenten zijn kraakhelder, de lak oogt als nieuw en het interieur lijkt ongeschonden. Deze Porsche verdient het om wederom in handen te vallen van een liefhebber, met oog voor detail en budget voor goed onderhoud. Niet dat u er financieel op leeg loopt overigens; wij adviseren om bij dit jaartal een Porsche-specialist te zoeken voor onderhoud. Wij hebben deze auto recent ingeruild op een Porsche Boxster S, gezien het feit dat er nauwelijks nog in gereden werd.

De 21 inch SportPlus-velgen zijn voorzien van kwalitatief uitstekende Pirelli P-Zero banden; alle vier nagenoeg nieuw [april 2018]. In januari 2019 heeft specialist MH Peize de distributieketting en nokkenas opnieuw getimed, een kleine beurt gegeven en is de luchtmassameter vervangen. Alle remschijven en -blokken zijn augustus 2017 bij 183.500km vervangen. Er zit zowel Alarmklasse 3 als 5 op, maar laatstgenoemde [verbinding met de meldkamer] moet indien gewenst opnieuw geactiveerd worden.

De volgende service-momenten zijn door Porsche Centrum Gelderland genoteerd: 32.413km [21-4-2008], 72.063km [22-1-2010], 107.210km [7-11-2011], 137.339km [10-10-2013] en 165.403km [7-10-2015]. De eerste eigenaar heeft de Cayenne op 12-11-2011 met 108.161km van zijn Duitse GmbH overgeschreven(/geïmporteerd) naar Nederlands privé-bezit. Hij/zij heeft er tot 28-5-2014 [147.051km] in gereden en ingeruild bij Porsche Centrum Gelderland; zij hebben de auto vervolgens één maand op naam gezet en op 28-8-2014 doorverkocht met 151.299km. Die tweede eigenaar reed er tot 9-5-2016 [172.739km] in, waarna de laatste, derde eigenaar hem op 5-11-2016 met gelijke km-stand kocht.

Technisch ofwel elektronisch is de Cayenne volledig in orde; alles functioneert naar behoren. Een aankoopkeuring is mogelijk. De auto wordt gepoetst afgeleverd met twee sleutels (+ afstandsbediening standkachel), de volledige onderhoudshistoriek, alle accessoires en het NAP-rapport. De rolhoes van de bagageruimte ontbreekt.

Bent u geïnteresseerd of heeft u vragen en/of opmerkingen? Neem dan contact op via nr. 06-23707569 of ruben@rubzautomotive.nl. Bij serieuze interesse is bezichtigen en/of proefrijden [enkel op afspraak!] mogelijk in Assen, Emmen of bij u op locatie. Inruil is welkom.