Volkswagen Golf VII 2.0 TSI GTI 313pk

Het wordt meteen duidelijk: deze Golf GTI van de 7e generatie blaakt van zelfvertrouwen. Met een imposante voorbumper, een veelvoud aan GTI-logo’s en dubbele sportuitlaat onder de matgrijze diffusor laat de Duitser geen twijfel bestaan over z’n potentie.

VWGolf7GTI-00
VWGolf7GTI-26
VWGolf7GTI-35
VWGolf7GTI-41
VWGolf7GTI-73
VWGolf7GTI-71
VWGolf7GTI-07
previous arrow
next arrow
Shadow

 Verkocht

Basisgegevens

Datum deel 129 juli 2014
Kilometerstand68.200km [volledig geverifieerd]
Exterieurkleur2T – Deep Black Pearl metallic 
InterieurkleurStof bekleding ‘Clark’ in ruitmotief
BTW/MargeMarge – BTW niet verrekenbaar voor ondernemers 
BrandstofBenzine 

 

Motorisering 2.0-liter 4-in lijn met turbo [motorcode CHHB]
Transmissie Automaat met dubbele koppeling [6-traps DSG] 
Vermogen 313pk l 440Nm bij max. 4.500tpm
Kenteken HG-146-V l WVWZZZAUZFW026754
Aantal eigenaren Eén zakelijke en twee particuliere eigenaren 

Exterieur

Interieur

Infotainment

Toelichting

Het wordt meteen duidelijk: deze Golf GTI van de 7e generatie blaakt van zelfvertrouwen. Met een imposante voorbumper, een veelvoud aan GTI-logo’s en dubbele sportuitlaat onder de matgrijze diffusor laat de Duitser geen twijfel bestaan over z’n potentie. De diepzwarte metallic lak, vele rode details en 18-inch [onbeschadigde!] Austin-velgen creëren een exclusief, sportief tintje. Thans is dit exemplaar voorzien van talloze opties, optische nieuwstaat en nauwgezette onderhoudshistorie. Hij combineert innovatie, functionaliteit en sportieve dynamiek tot een perfect geheel.

De parel treffen we ditmaal echter onder de motorkap: in februari 2021 heeft JD Engineering [betreft bekende VAG-tuner] de 2-liter turbo [met standaard 220pk l 350Nm] Stage 1 gechipt, waardoor hij nu aantoonbaar liefst 313pk en 440Nm koppel levert. Van een ‘gat’ in de vermogensopbouw is geen enkele sprake en als een kanonskogel accelereert de hot-hatch richting de 250km/h. In het dagelijks leven zijn vooral de tussenacceleraties bruikbaar én vermakelijk. Wanneer gekoppeld aan de handgeschakelde 6-bak komt het tweezijdige karakter optimaal tot z’n recht. 

Dankzij de directe besturing is de GTI behendig over slingerweggetjes te dirigeren. Voor een ultieme rijbeleving dient de Dynamic Drive Control in Sport-modus te staan. Het onderstel zet dan zich schrap, de besturing wordt vleziger en de aandrijflijn reageert feller. Het motorgeluid wordt versterkt, evenals lichte ‘pops and bangs’ tijdens het schakelen. In de Eco- of Normal-modus is het echter een compleet andere auto. Het onderstel is dan comfortabeler, de gasrespons is vriendelijker en in de economische rijstand gaat de motor in vrijloop, zodra het gaspedaal wordt losgelaten.

De luxueuze ambiance lijkt oneindig te zijn; de nieuwprijs van dit exemplaar medio 2014 was ruim €43.000. We treffen opties als bi-xenon koplampen, grootlichtassistent, mistlampen, LED-achterlichten, Bluetooth telefoonvoorbereiding inclusief spraaksturing, Hill Hold-control, Dynamic Drive Control, verlaagd sportonderstel [10mm], parkeersensoren voor- en achter, elektrisch inklapbare en -verwarmbare buitenspiegels, verwarmbare sportstoelen, 14,7 inch Navigatiesysteem ‘Discover Media’, Cruise Control, Ambiance verlichting, zwarte hemelbekleding en ‘Climatronic’ airconditioning.

Onderhoud is, conform de richtlijnen, uitgevoerd bij 10.708km [9-3-2016], 39.846km [6-6-2018] en 62.162km [15-5-2020]. De laatste beurt betrof een grote, inclusief alle filters, bougies en accu. De banden zijn in november 2021 vervangen, evenals beide xenon-lampen. Op dat moment is de GTI ook professioneel uitgelijnd en is er [after-market] stoelverwarming ingebouwd. Eind juli 2014 werd deze auto zakelijk geleverd in Spanje. Gezien de vele vraag in Nederland kocht een autobedrijf de auto aldaar in november 2015 met 10.702km. Nadien volgden twee particuliere eigenaren.

Er is werkelijk niets op de auto aan te merken; de lak en het interieur verkeren nagenoeg in nieuwstaat. Alles werkt naar behoren, de auto is motorisch volledig in orde, er zijn geen vreemde (rij)geluiden hoorbaar en de airco wordt snel koud. De volgende beurt staat over 25.800km gepland, de olie moet over 10.800km worden ververst. De remmerij is up-to-date. De APK geldt nog tot 29 juli 2022. Een professionele poetsbeurt is al uitgevoerd en beide sleutels zijn aanwezig. De laatste eigenaar vanaf 14-3-2019 [50.811km] heeft de auto onlangs bij ons ingeruild op een Porsche 911.

Bent u geïnteresseerd of heeft u vragen en/of opmerkingen? Neem dan contact op via nr. 0623707569 of ruben@rubzautomotive.nl. Een serieuze bezichtiging en/of proefrijden is mogelijk in Emmen [enkel op afspraak!]Inruil is welkom.

Optielijst

P0A2 4 deuren
P0AE Voorste stabilisator
P0B1 Wielbasis
P0BF Achterste stabilisator
P0NL Installatiedifferentiatie voor transmissie MQ 350 voertuigcomponenten
P0FA Standaard productievolgorde
P0K0 Zonder alternatieve aandrijfmodule
P0N4 4-link achtervering
P0NH Naambordset ‘GTI’
P0P1 Achterzijde uitlaatpijp
P0TD Vloermatten voor en achter
P0VD Informatiepakket in het Spaans
P0Y2 Tropische zones
P0YD Gewichtsbereik 4 alleen installatiecontrole, geen behoefteprognose
P1A5 Brandstofsysteem voor motor met brandstofinjectie
P1AZ Elektronisch stabilisatieprogramma (ESP)
P1D0 Zonder trekhaak
P1E1 Actieve koolbus
P1EX Speciaal identificatieplaatje voor EC voor M1 personenauto
P1G9 Ruimtebesparend reservewiel voor tijdelijk gebruik, radiaalband (5-gaats)
P1JE Sport schokdemping achter
P1KV Schijfremmen, achter (Geomet D)
P1N7 Dynamische besturing
P1NL Hoezen voor lichtmetalen velgen
P1PE Wielbouten met diefstalbeveiliging (ontgrendelbaar)
P1Q0 Zonder massademper voor stuurwiel
P1S1 Gereedschapsset en krik
P1SA Zonder extra bodembescherming aan de voorkant
P1T0 Zonder verbanddoos en gevarendriehoek
P1U8 Zonder klaptafel op rugleuning voorstoel
P1W2 Koelsysteem dashboardkastje
P1X0 Voorwielaandrijving
P1Y3 Differentieelslot (XDS) dynamische tractiecontrole
P1Z0 Initiële standaard brandstofvulling
P1ZB Schijfrem, voor
P20A Zonder elektromotor (hybride)
P2A0 Zonder afleverapparatuur
P2FS Multifunctioneel sportstuur met lederen bekleding
P2G7 Vulnekmodule 1 met inzetstuk
P2H5 Rijprofielselectie en conventionele schokdemper
P2JG Bumpers in carrosseriekleur
P2KY Labels/platen in het Italiaans, Spaans en Portugees
P2UC Sport-versie
P2V5 Inlaatsysteem voor verse lucht met bus met actieve kool
P2WA Zonder extra banden
P3B4 Kinderzitjeanker voor kinderzitjesysteem ISOFIX
P3C7 3-punts veiligheidsgordel voor middelste zitplaats achter
P3CA Zonder partitie
P3D4 Middenconsole
P3FA Zonder dakinzet (standaard dak)
P3GN Variabel laadruimteconcept
P3H0 Zonder rugleuningontgrendeling voor voorstoelen
P3L3 Handmatige hoogteverstelling voorstoelen
P3M0 Zonder speciale maatregelen
P3NU Achterbank ongedeeld, rugleuning gedeeld neerklapbaar met middenarmsteun
P3QT 3-punts veiligheidsgordels met spanner en hoogteverstelling, voor
P3S0 Zonder dakrails/dakdrager
P3T2 Drie hoofdsteunen achter
P3U1 Opvouwbare kofferklep
P3ZB 3-punts veiligheidsgordels, buitenkant achter met ECE-label
P4A0 Zonder stoelverwarming
P4AF Deur- en zijbekleding in schuimfolie en geweven stof
P4GF Windscherm van warmte-isolerend glas
P4K3 Radiografisch op afstand bedienbare centrale vergrendeling van binnenuit bediend en veilige borging
P4KF Zijruiten in warmte-isolerend glas, vanaf B-stijl en achterruit donker getint
P4L6 Breakaway binnenspiegel, automatisch dimmend
P4P0 Achterpaneel module, type 1
P4R4 Elektrisch bediende ruiten met comfortbediening en stroomonderbreker
P4U5 Bagagevakken op rugleuning
P4UP Airbag bestuurder en voorpassagier met knie-airbag en deactivering passagiersairbag vooraan
P4X3 Zij-airbag voor met gordijnairbag
P4ZE Zwarte lijstwerk
P5C0 Zonder speciale lichaamsmaatregelen
P5D1 Draaggolffrequentie 433,92 MHz-434,42 Mhz
P5J4 Achterspoiler in carrosseriekleur
P5K7 Transportbeschermingsfolie (minimale bescherming) met extra transportbeschermingsmaatregelen
P5MR Decoratieve inzetstukken
P5RQ Buitenspiegel rechts: bol
P5SL Buitenspiegel links: asferisch
P5XI Zonnekleppen met spiegel, verlicht, airbaglabel op zonneklep
P5ZF Hoofdsteunen voor
P6A0 Zonder brandblusser
P6E3 Middenarmsteun voor
P6FF Buitenspiegelbehuizingen in carrosseriekleur en diverse aanbouwdelen
P6K0 zonder Front Assist/zonder automatische noodrem in de stad
P6KD Radiatorrooster
P6NW Ongesplitste dakhemel
P6P0 Zonder kentekenplaatdrager achter
P6PB Zonder handremhendel
P6Q6 Aluminium pookknop/handvat
P6T1 Binnenverlichting in voetenruimte
P6W1 Kentekenplaatdrager voor (groot)
P6XQ Buitenspiegels: met geheugenfunctie, elektrisch inklapbaar/verstelbaar, apart verwarmd
P7AS Anti-diefstal alarmsysteem, bediening passagiersruimte, back-up claxon en sleepbeveiliging
P7B2 12 volt stopcontact in bagagekoffer
P7E0 Zonder warmteaccumulator/bijverwarming
P7K1 Waarschuwingslampje bandenspanning
P7L6 Start/stop-systeem met regeneratief remmen
P7LG Differentiatie voertuigklasse -5G0-
P7MM Emissienorm EU6 plus
P7N3 Comfortbak op hemelbekleding
P7P4 Handmatig verstelbare lendensteun op de voorstoelen
P7RE SD-kaart (Europa)
P7UF Navigatiesysteem – Standaard
P7W1 Met uitgebreid veiligheidssysteem (Pre-Crash Basic)
P7X2 Park Distance Control, voor en achter
P7Y0 Zonder rijstrookwisselassistent
P8G0 Zonder lichtassistent
P8GU Dynamo 140 A
P8IM Gasontladingskoplampen met dynamisch bochtlicht
P8K3 Aparte dagrijverlichting met dimlichtassistent en ‘Coming Home’-functie
P8M1 Ruitenwisser- en sproeisysteem achter met intervalregeling
P8N6 Ruitenwisser intervalregeling met licht-/regensensor
P8Q5 Koplampbereikinstelling, automatisch/ dynamisch met dynamisch bochtlicht (AFS 1)
P8RM 8 luidsprekers (passief)
P8S6 Twee leeslampjes voor
P8SK-LED

Vragen of opmerkingen?
Neem contact met ons op!
X

Contact

Heeft u een vraag of een opmerking? Graag komen wij met u in contact om al uw vragen en/of opmerkingen te beantwoorden. Wij zijn 7 dagen per week van 08:00 tot 22:00 bereikbaar.
X

Bel terug

Wanneer u onderstaande gegevens invult nemen wij binnen 60 minuten telefonisch contact op.




    Enter Captcha Here :